Com treballem les emocions a l'aula?

Com treballem les emocions a l'aula?

Des del punt de vista intrapersonal i interpersonal. 

- La intel·ligència Emocional Intrapersonal: fa referència a con es senten els nostres alumnes/fills i professors/pares per dins, determinant en certa mesura l'èxit o el fracàs dels nostres estudiants i la nostra pròpia motivació com a pares o mestres. 
Per els alumnes qualsevol aprenentatge suposa un esforç, i per tant, el control de les emocions és important en el dia a dia. Nous aprenentatge de major dificultat sempre generen certa tensió i frustració inicial. Els nens que no sàpiguen controlar aquest tipus d'emocions poden resistir-se a intentar activitats noves per témer el fracàs. 


- La intel·ligència Emocional Interpersonal: és la que va a permetre als nostres alumnes o fills fer amics, treballar en grup o aconseguir ajuda quan la necessiti. L'aprenentatge és una activitat social en gran mesura. 
La intel·ligència interpersonal és encara més important des del punt de vista del professor o del pare, perquè sense ella no els podem entendre, així com quines són les seves necessitats i motivacions. 
Per aquesta raó, hem de ser capaços d'establir mecanismes i estratègies per ajudar als nens a utilitzar la intel·ligència emocional amb els altres.




En el següent vídeo, us exposem com treballar l'educació emocional, concretament a les escoles per tal d'adquirir d'identificar les emocions i saber gestionar-les. Quines són les emocions? Com identifiquem les emocions? Què hem de fer si un nen està trist? Com influeix a la vida adulta? 
Ho descobrim en el següent vídeo: 






No hay comentarios:

Publicar un comentario