Activitats i recursos

Les següents activitats poden estar orientades tan a l'Educació Infantil com a Primària: 

Activitats manuals: 

1- La caixa de les emocions: una de les formes amb les que podem treballar les emocions a l'aula o a casa és mitjançant la denominada caixa d'emocions. El seu funcionament és simple, encara que podem adaptar el seu funcionament a les característiques o necessitats de la nostre classe. Previ a la implantació de la caixa és aconsellable un treball amb els nens sobre les característiques de cadascuna de les emocions. Una vegada familiaritzats amb les emocions bàsiques podem començar a utilitzar la caixa. 
Per posar en marxa aquest sistema, hem de preparar una caixa amb els nostres fills o alumnes. Per això val qualsevol caixa de sabates o un altre. En aquesta podem escriure el nom de les diferents emocions i col·locar un dibuix o cara. 
Aquesta caixa ha d'estar situada en un lloc visible de l'aula o de casa i ser accessible a tots els infants. Igualment es disposarà de paper en forma de petites notes per a que els nens puguis escriure en elles els missatges. 
Així que d'aquesta manera, l'alumne pot comunicar emocions tant negatives com positives. Per fer-ho només ha d'agafar el paper i escriure de forma breu la situació concreta i l'estat d'ànim que li ha provocat i l'haurà de dipositar a la caixa. 
La caixa emocional és un instrument per ajudar a aconseguir que els nostres alumnes o fills aprenguin a comunicar-se emocionalment. A partir d'aquestes comunicacions individuals podem aprofundir en el coneixement de les diferents emocions. L'objectiu és aconseguir una major intel·ligència emocional i ensenyar noves formes d'enfrontament de conflictes i canalització adequada dels sentiments que l'acompanyen.


Emocionòmetra: Un altre de les formes en les que podem treballar les emocions de manera grupal o individual és mitjançant la confecció d'un emocionòmetra. L'objectiu d'aquest és que els nens indentifiquin les emocions que senten cada dia i en conseqüència habituar als nens a reconèixer les seves pròpies emocions i la dels demés com exercici rutinari. Aquesta activitat pot durar durant tot el curs i es basa en agafar trossos de cartolina i en aquests enganxar la foto de cada nen. Darrera de cada cartolina enganxarem un pal i un cop acabat cadascun, aquests es guardaran en el mateix espai. 
Per un altre part a la paret s'enganxarà en forma de bossa unes cartolines amb diferents emocions.
Cada dia (al entrar, al sortir o durant el pati o altres activitats) cada nen agafarà la seva foto i la col·locarà a la bossa que es relacioni amb l'emoció que sent en aquell moment. 


Per trobar més activitats com aquestes o similars, clika aquí! 


Contes: 

Cal dir que la majoria de contes, van redreçats a Educació Infantil. 



Así es la vida - Diálogo

Així és la vida: Aquest conte ajuda a entendre que a la vida, apart de que hi han moltes ocasions bones, ens podem trobar amb obstacles i situacions que no desitgem o no esperem però que sempre hi ha alternatives que ens puguin ajudar i descobrir coses noves. 



¿Cómo te sientes? - Kalandraka

Com et sents? El text es breu i es complementa a la perfecció amb unes il·lustracions en les que destaquen l'expressió i l'actitud del personatge, 







Cuentos para sentir - GalaxiaContes per sentir: Aquesta és una col·lecció de contes il·lustrats que pretenen guiar al nen a travès del món de les emocions i dels sentiments. Divuit contes per treballar l'alegria, l'ansietat, la por, l'amor, l'empatia, l'enuig, la il·lusió, la tristesa...








Si vols trobar més contes iguals o similars, clika aquí!, i per trobar contes per descarregar, clika aquí

Si per el contrari, busques curtmetratges de contes, només cal que clikis aquí! 


TIC

Les emocions també es poden treballar mitjançant les TIC que poden ser utilitzades tant a casa com a l'escola. A continuació en el següent enllaç, podem aprendre a ser emocionalment competent mitjançant un recopilatori de recursos redreçats tan a l'educació infantil, com primària, com secundària. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario